kwietnia 13, 2021

Podróże małe i duże 🌎 : Co zobaczyć na Dolnym Śląsku - Wodospad Wilczki


  Dzień dobry! image

( PL/ENG )

Witam wszystkich bardzo serdecznie w nowym wpisie z serii: "Podróże małe i duże". Mimo, że w swoim życiu sporo zdążyłam już zobaczyć, po raz pierwszy decyduję się na opisanie moich przygód na forum bloga. Żałuję, że nie zaczęłam wcześniej pokazywać jakie cudowne krajobrazy i wspaniałe miejsca oferuje moja okoliczna przyroda, ale jestem dobrej myśli - nadrobię to. Dlaczego pojawia się nowa seria? Chcemy razem ze znajomymi poznać wszystkie fantastyczne miejsca, jakie daje nam okolica. Grzechem by było nie zwiedzać, nie poznawać i nie odkrywać, mieszkając w takiej części Polski. Chciałabym wziąć was za rękę i poprowadzić przez najpiękniejsze miejsca mojego rodzinnego Dolnego Śląska. Mam nadzieję, że wpisy okażą się interesujące oraz inspirujące do organizowania własnych wycieczek i przeżywania swoich przygód. Zwiedzanie, w obecnych czasach, to najlepsza forma aktywności, pozwalająca poszerzać swoje horyzonty. Poznawanie nowych miejsc może okazać się miłą odmianą, ucieczka od codzienności, nowymi doznaniami i bodźcami. Zapraszam na wycieczkę.
Hello and welcome to the new entry in the series: "Big and small journeys". Although I have already seen a lot in my life, for the first time I decide to describe my adventures on the blog forum. I wish I had started to show you what wonderful landscapes and wonderful places my surrounding nature offers, but I am hopeful - I will make up for it. Why is there a new series? Together with our friends, we want to get to know all the fantastic places that the neighborhood gives us. It would be a sin not to visit, get to know and discover while living in such a part of Poland. I would like to take you by the hand and lead you through the most beautiful places in my native Lower Silesia. I hope that the entries will be interesting and inspiring to organize your own trips and experience your adventures. Sightseeing, nowadays, is the best form of activity that allows you to broaden your horizons. Getting to know new places can be a nice change, an escape from everyday life, new experiences and stimuli. I invite you for a trip.



Pomysł by zobaczyć "Wodospad Wilczki" był przydatkowy, zresztą, jak większość naszych pomysłów. Zawsze liczy się to, by być razem, nie ważne gdzie. Nic bowiem nie smakuje lepiej, jak wycieczka w gronie żartobliwych znajomych, z którymi spędzony czas zawsze jest udany. Razem z Rafałem mamy to szczęście, że nasi znajomi są równie otwarci na świat jak my. Pomysł się narodził. Ekipa się zebrała. Czas na wycieczkę. 
The idea to see "Wilczki Waterfall" was useful, as were most of our ideas. It's always about being together, no matter where. Nothing tastes better than a trip with playful friends with whom the time spent is always enjoyable. Together with Rafał, we are lucky that our friends are as open to the world as we are. The idea was born. The team was assembled. Time for a trip.







Tytułowy wodospad znajduje się przy miejscowości Międzygórze, jest to krajobrazowy rezerwat przyrody na terenie Śnieżnickiego parku krajobrazowego na wysokości 570 m n.p.m. Jest to rzeka Wilczka w masywie Śnieżnika. Wysokości wodospadu to 22m. To tyle, jeżeli chodzi o fakty. 
The title waterfall is located near the town of Międzygórze, it is a landscape nature reserve in the Śnieżnik Landscape Park at an altitude of 570 m above sea level. It is the Wilczka River in the Śnieżnik Massif. The waterfall is 22 meters high. So much for the facts.



Gdy dojechaliśmy na miejsce, naszym oczom ukazała się piękna miejscowość rodem z reklamy Milki, przypominająca alpejską dolinę. Stare drewniane domy od których biło ciepło. Charakterystyczne Polskie zdobienia. Byłam zachwycona, a nie byłam jeszcze u celu podróży. Żałowałam, że niemalże wszystko było zamknięte. W sezonie mogło tam być naprawdę cudownie. Do wodospadu jest kawałek. Nie wiem, jakieś 200 - 300m. Sam wodospad nie zrobił na mnie takiego wrażenia  jak cała jego otoczka. Piękna, równa kamienna droga. To jakiś rodzaj kostki, ale naprawdę nie znam się na tym. Wokół wodospadu dróżki z poręczami. Można go było podziwiać z każdej strony. Wszystko piękne, zadbane. Wokół las. Bajka. Spędziliśmy trochę czasu nad wodospadem robiąc zdjęcia i podziwiając piękno tego miejsca a potem udaliśmy się schodami w głąb lasu, nie wiedząc w zasadzie gdzie idziemy. Okazało się, że dalej są szlaki, ogród bajek, niestety zamknięty oraz Maria Śnieżna - ale to już opowieść na inny wpis. Co zapamiętałam z tej wycieczki? Schody. Rzadko mam okazję chodzić po lesie po schodach, a po lasach chodzę często. Mimo, że nie narzekam na swoją kondycję bo raczej jestem aktywną osobą, to musiałam zrobić przerwę, bo nie udało mi się wejść po stopniach za jednym zamachem. Warte zwiedzenia miejsce, zwłaszcza, jeżeli ktoś lubi aktywność fizyczną w formie spaceru i lekkiej wspinaczki pod górę. 
When we got there, we saw a beautiful town straight from the Milka advertisement, resembling an alpine valley. Old wooden houses that radiated heat. Characteristic Polish decorations. I was delighted, and I haven't reached my destination yet. I wished almost everything was closed. In high season it could be really wonderful there. There is a piece to the waterfall. I don't know, about 200-300m. The waterfall itself did not make such an impression on me as all its surroundings. A beautiful, even stone road. It's some kind of ankle, but I don't really know anything about it. There are lanes with handrails around the waterfall. It could be admired from all sides. Everything is beautiful, well-kept. Around the forest. Story. We spent some time at the waterfall taking pictures and admiring the beauty of this place and then we went down the stairs into the forest, not knowing where we were going. It turned out that there are further trails, a garden of fairy tales, unfortunately closed, and Maria Śnieżna - but this is a story for another entry. What do I remember about this trip? Stairs. I rarely have the opportunity to climb stairs in the woods, and I walk in forests a lot and often. Even though I do not complain about my condition because I am rather an active person, I had to take a break because I did not manage to climb the steps in one go. A place worth visiting, especially if you like physical activity such as walking and light climbing.




https://66.media.tumblr.com/664eb9b975b10b20039d89883b370b3f/tumblr_inline_n61i0gblJY1s5f8kj.gif Na dziś to wszystko.
Jak podoba wam się moja relacja? Lubicie zwiedzać? Czy mieszkanie w sprzyjającej temu okolicy? Jaka jest wasza ulubiona forma aktywności? Gdzie byliście ostatnio? 
Piszcie w komentarzu. image
https://66.media.tumblr.com/664eb9b975b10b20039d89883b370b3f/tumblr_inline_n61i0gblJY1s5f8kj.gif That's it for today.
How do you like my story? Do you like sightseeing? Is living in a favorable neighborhood? What is your favorite activity? Where have you been lately?
Write in the comment. image

image   image
( PL )

Dziękuję Ci za poświęcony mi czas 
Zapraszam Cię na zaplecze wpisu 

Komentatorzy 

Co wpis wyłaniam z komentarzy dwa blogi. Skomentuj jako pierwszy lub zostaw najciekawszy komentarz - pod tym najnowszym wpisem a twój blog znajdzie się w polecajce. 

Pierwszy komentarz:
Natalka by-tala.blogspot.com image

Najciekawszy komentarz:
Adrasteja adraasteja.blogspot.com image

Infoblog  :

 Komentarz u mnie = komentarz u Ciebie.

 contakt: neko_chan@vip.onet.pl

243 komentarze:

  1. Witaj! :)
    Miło, że wróciłaś z nowym postem :) Zaglądałam do Ciebie na bloga ale długo nic nowego nie było :)

    Podróże małe i duże to super pomysł na wpis. Nigdy tam nie byłam na Dolnym Śląsku, muszę się kiedyś wybrać No widzę, że warto :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kochana! :)
      Mam nadzieję, że będę bardziej systematyczna. Trochę się u mnie działo ale wszystko wróciło do normy :)
      Zapraszam w moje okolice :) Chętnie wcielę się w rolę przewodnika :)
      Buziaki!

      Usuń
  2. What a beautiful nature you have! Magic waterfall! I also really love nature, looking at new and interesting places.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I live in a wonderful area :) If you want to visit Poland, I invite you, preferably in summer ^^

      Usuń
  3. Such lovely nature! Id love to go there on a trip as well 🌸

    Blog de la Licorne *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nature is beautiful and it is worth visiting, especially now when we have a lot of time :)

      Usuń
  4. Międzygórze to piękne miejsce. Byłam tam, zakochałam się w tej okolicy. Ogród Bajek szczególnie mi się spodobał. Też lubię małe i duże podróże, ostatnio raczej wycieczki w skali mikro, ale zawsze coś. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród bajek musi być piękny, szkoda że był zamknięty ale i tak oglądałam go przez płot :D
      Podróże mikro to nadal podróże :)

      Usuń
  5. Śliczny rysunek. POdoba mi się i podobaja mi się zdjęcia. tak tam klimatycznie, nastrojowo, pięknie... ahc <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem jak to miejsce wygląda latem, gdy wszystko jest zielone :) Musi być pięknie!
      Obiecałam sobie, że jeszcze tam pojadę :)

      Usuń
    2. Ludziom tego brakuje... takiego relaksu :(

      Usuń
    3. Tak. Wszystkim nam brakuje powrotu do normalności. Dlatego podróżuję to tam to tu. Odnajduję dawne życie w lasach i na szlakach :)

      Usuń
    4. mnie bardzo... potrzebuje odpoczunku :(

      Usuń
  6. U nas w Polsce brak jest wielkich wodospadów, w zasadzie mamy tylko wodospadziki. Dolny Śląsk to piękna kraina,ale zniszczona przez przemysł i wyziewy chemiczne. Mam nadzieję, że na szlaku nie było zbyt wiele śmieci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urocze wodospadziki :) Na szlaku było bardzo czysto, byłam pod ogromnym wrażeniem bo rzadko zdarza mi się taki widok. Być może dlatego, że jest tam sporo koszy na śmieci :)

      Usuń
  7. Uwielbiam podróżować więc ciągle drepczę w miejscu aby gdzieś jechać. Bardzo ciekawy wpis ; )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię posty z relacjami o podróżach. Aż żałuję, że dawno nigdzie nie byłam. Zdjęcia świetne, aż chciałoby się zobaczyć wszystkie te miejsca. Nigdy nie byłam w tych okolicach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, ale tam pięknie. Nie słyszałam wcześniej o tym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hello, beautiful ... Well, you have had a very interesting trip. I also love to go out of the city, many times it is even just the sound of the water that relaxes me hahaha, but for now it's time to stay at home (at least in my country), so I already enjoy seeing the landscape a bit. Kisses 💛

    OdpowiedzUsuń
  11. hello honey, you wrote on my blog for f4f, i followed you
    Amazing post!

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda, że nie mamy większych wodospadów, zawsze mnie fascynowały :). Ja niestety od jakiegoś czasu zbyt wiele nie zwiedzam, za to weekend na działce na wsi uwielbiam <3 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, choć dobrze, że w ogóle jakieś mamy :D Dziękuję za komentarz!

      Usuń
  13. Znam te piękne okolice. Chociaż byłam tam kilka dobrych lat temu.
    Do dziś mam mały obrazek w ramce przedstawiający Sanktuarium Marii Śnieżnej. Piękne to miejsce.

    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to cudownie! Zapraszam częściej w moje okolice :)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  14. Jakie piękne zdjęcia. Po prostu cudowne miejsce. Mieszkam w tak zwanej "dziurze", wszędzie jest daleko. Przez ostatni rok stała się bardziej kretem domowym, a lubię zwiedzać.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mieszkam w dziurze i to jakiej! Na szczęście mam samochód, więc wszędzie może podjechać i pozwiedzać :)

      Usuń
  15. Jeszcze mnie tam nie było, ale będę miała to na oku:D Ja uwielbiam zwiedzać!

    OdpowiedzUsuń
  16. Adore la cascada y los otros lugares que mostraste. Te mando un beso, me gusto tu dibujo.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne miejsce. Wodospad nieduży ale robi na mnie wrażenie bo w mojej okolicy takich nie ma :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne miejsce, warte zwiedzenia;) rysunek śliczny;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy nie byłam w tym parku, okolica zachęca do zwiedzania! Lubię zwiedzać ale gdy jest cieplej;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakie to urocze; "podróże małe i duże";
    szkoda, że nie dla wszystkich możliwe;
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego mam nadzieję, że poprzez tę serię wpisów można chodź na chwilę przenieść się w inny zakątek Polski :)

      Usuń
  21. Podróże czy to małe czy to duże są niezwykle intrygujące, a co więcej uczą i poszerzają nasze horyzonty :)
    Miejsce, które miałaś przyjemność zwiedzać jest totalnie w moim stylu - uwielbiam takie klimaty.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, zgadzam się :) Podróże kształcą :)
      Dziękuję i również pozdrawiam!

      Usuń
  22. Wspaniała wyprawa, piękne zdjęcia!
    Okolic Międzygórza nie znam i z przyjemnością oglądam zdjęcia( i już cieszę się na oglądanie cyklu, który zapowiadasz)Wodospad Wilczki jest śliczny! Lubię właśnie takie niewielkie urokliwe wodospady.
    A przypomniała mi się taka anegdota z życia wzięta. Kiedyś dawno temu w Tatrach wybraliśmy się do Doliny Pięciu Stawów. Ten szlak od Wodogrzmotów Mickiewicza do Doliny Pięciu Stawów jest dość długi i może się wydawać męczący, bo cały czas jednak pod górę. Wodospad Siklawa znajduje się na ostatniej "prostej' do Doliny. Siedzieliśmy sobie i odpoczywaliśmy, podziwialiśmy wodospad, gdy nadeszła rodzina z chłopcem mniej więcej w młodszym wielu szkolnym, na oko 9 letnim. I ten chłopiec tak stoi i patrzy na wodospad, nagle wziął się pod boki i powiedział- "I to jest ten wodospad?! Niagara to jest wodospad!"
    Idąc do wodospadu Wilczki narzekałby pewnie na schody...
    Ale otoczenie wodospadu Wilczki rzeczywiście jest ładne.
    Bardzo lubię podróże po Polsce, a od czasu pandemii nie podróżowałam.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za ciepłe słowa ! :)
      Cóż ^^ Dzieci mają kolorowe postrzeganie świata. To taka historia. Siedzę z rodzicami na ławce na wsiowym boisku pewnej B klasy. Grają drużyna A i drużyna B reprezentujące jakieś tam wsie. A ja pytam taty: "W której drużynie jest Polska?"
      Do tej pory słucham o tym na rodzinnych spotkaniach.
      Więc wcale nie dziwię się chłopczykowi, że rzeczywistość okazała się inna niż się spodziewał :D
      Dziękuję Kochana i zapraszam na kolejne posty z tej serii!
      To tak, jakbyśmy podróżowały razem! :)

      Usuń
  23. Bardzo ciekawa relacja, a zdjęcia tak piękne, że nie mogłam od nich oderwać wzroku. Nigdy nie byłam w tym malowniczym miejscu, ale może kiedyś uda mi się tam zawitać. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię wszelkie podróże i te małe i te całkiem malutkie. Mam nadzieję, że niebawem świat znowu będzie stał dla nas otworem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też... obiecałam sobie, że jak tylko będzie możliwość będę zwiedzać częściej i więcej :)

      Usuń
  25. Chętnie zwiedziłabym Dolny Śląsk, bo nigdy nie miałam ku temu okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajna relacja :) też uważam, że Dolny Śląsk jest piękny i warto odwiedzić ten rejon, dawno temu byłam w Międzygórzu, ale wodospadu nie widziałam :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Hello!! everything looks so great. A really good post, thanks for sharing.

    Blessings!!

    OdpowiedzUsuń
  28. Niesamowite miejsce :) Na pewno warte odwiedzenia :)

    https://profashionworld.blogspot.com/2021/04/wiosenny-look-z-pastelowa-marynarka-w.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Hej!
    Ale mi narobiłaś ochoty na jakąś fajną wycieczkę tymi pięknymi zdjęciami. Z chęcią sę gdzieś wybiorę. Czuje sie teraz taka zainspirowana. Pozdrawiam cie cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  30. Hi, Ayuna
    OMG I like your breathtaking pictures!
    I love to be outdoors too, I like to explore new cultures and people. There is so much to see in the world, and besides, sightseeing is healthy and fun.
    I absolutely love your art style, you have put a lot of work into this piece and it has paid off!
    Sorry to say but my drawing is a total disaster, I know if I don’t try harder, I won’t improve.
    Thank you so much for sharing this excellent post.
    Greetings

    OdpowiedzUsuń
  31. Krajobraz jak z bajki :) Postaram się odwiedzić to miejsce :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Witaj, kolego Ayuna!.

    Bardzo się cieszę, że dzięki sprawnemu tłumaczowi języka, mogę przeczytać całą Twoją treść. Czytając historie o Twoim niezapomnianym spacerze, zostałem zaproszony do natychmiastowego dołączenia do wycieczki, aby zobaczyć piękny wodospad.

    Twoja kreacja z kreskówek jest piękna.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ostatnio koleżanka mówiła mi o tym miejscu, a że mamy stosunkowo nie daleko to planujemy je odwiedzić jak tylko pogoda się poprawi.

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetne zdjęcia!
    Miejsce bardzo ciekawe. Na pewno będę mieć je na uwadze planując nasze wojaże :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Paradoksalnie ta pandemia zmusiła nas do tego, aby na nowo odkrywać pozornie mało znaczące miejsca w naszych okolicach. I to chyba wychodzi na plus;)
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę :) W końcu zaczynamy doceniać to, co wcześniej było zbyt normalne :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  36. Wonderful place and the buildings look great :)

    OdpowiedzUsuń
  37. kocham takie miejsca i górki:) niesamowite miejsce mam wielką ochotę tam pojechać:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo kocham takie miejsca ^^ Mogłabym je zwiedzać cały czas :)

      Usuń
    2. oj tak... jest tam wielka siła natury która czeka na odkrycie i zbadanie:D

      Usuń
  38. Hi Ayuna lindo blog, gracias por tu comentario en el mio, soy de México, te sigo, te invito a seguirme también, abrazos

    OdpowiedzUsuń
  39. "
    Hi we are from Tropika Club Magazine.

    Tropika Club Magazine is your leading online magazine for the discerning male and female Singaporean. We cover various topics of interest, ranging from beauty and vogue for her, and grooming and style for him, as well as city and destinations and top picks. To learn about Tropika Club's Search Directory for Beauty and Wellness Services, please click on this link

    Check out some of our articles below as our contribution to your blog roll:

    1. 7 Great Places to Get Your Desktop Wallpapers for Free

    2.""Don’t be a Covidiot

    3. Be a true keyboard warrior during the Circuit Breaker

    4. Top 10 Facial Salons in Central Singapore for Your Ultimate Convenience

    5.Your Updated Wedding Ang Bao Red packet Guide for 2020"

    OdpowiedzUsuń
  40. wow i love your anime pict...realy cute...

    and the scenery is so wonderfull

    OdpowiedzUsuń
  41. What a beautiful place in the middle of the nature, in my village we have something very similar and I really love it! Thank you so much for sharing!

    www.luciagallegoblog.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Jeżeli kiedyś będę w Dolnym Śląsku to chętnie odwiedzę te miejsca :D
    Bardzo ładny jest ten wodospad :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  43. Takie miejsca są idealne, aby odpocząć, złapać oddech i naładować baterie :) A wodospad jest piękny ♡ Mogłabym tam stać godzinami, wpatrywać się w niego i słuchać szumu wody :)
    Ściskam najcieplej ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) Piękne miejsce w którym można się zrelaksować :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  44. Nie byłam tam . Piękne wodospad . Dolny Śląsk kryje w sobie wiele pięknych miejsc

    OdpowiedzUsuń
  45. Widać, że zwiedziłaś piękne miejsca, zdjęcia pokazują cudowne okolice i mogę się tylko domyśleć, jak musi tam być pięknie, kiedy widzi się to na własne oczy. Mieszkam na Śląsku i jest u nas mnóstwo atrakcji godnych zwiedzania. Bardzo często gdzieś jeździmy i zwiedzamy, a jeszcze tyle przed nami. Beskid Śląski to krajobraz bez granic, mogę tam jeździć w kółko. W lipcu jedziemy na wakacje w Beskid Żywiecki, nie mogę się doczekać:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wpadnę na Śląsk jak będę miała więcej wolnego, razem z narzeczonym trochę pozwiedzać :) Ja jestem otwarta na wszystko, co można zobaczyć :) Udanych podróży życzę Kochana!

      Usuń
  46. beautiful views.... lovely place to visit.

    Have a wonderful day

    OdpowiedzUsuń
  47. Cześć!!
    Wow, myślę, że to świetna sekcja, pięknie jest podróżować i oglądać miejsca, które naznaczają Twoje życie, cieszę się, że mogłeś przeżyć to doświadczenie, zdjęcia są piękne i wszystko wygląda bardzo ładnie. Rysunek też jest piękny, dziękujemy za udostępnienie.

    OdpowiedzUsuń
  48. Hi, Ayuna
    When you're stuck inside all day, it's easy to forget how breathtaking the world really is.
    These photos remind me of the stunning beauty that happens outside of my door. I love travelling... a lot!
    A really interesting post, thanks for sharing ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I also love traveling :) thank you for your comment and come back more often! :)

      Usuń
  49. Piękny wpis Ayuna i piękne fotografie. Ja w swoim dotychczasowym życiu mało zwiedzałem, Słowacja w 1998 roku z Siostrą starszą o siedem lat. Aktywność - wiosną i latem jogging, szybkie spacery. A mieszkam pod Krakowem, mam przepiękny Park Miejski i kilka zalewów, oraz w tle lasy, parki krajobrazowe. A widok mam świetny, bo mieszkam na czwartym piętrze. I doskonałą lornetkę. Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Pozdrawiam po szybkich zakupach - 38 minut na zewnątrz w maseczce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna okolica, zazdroszczę chodź Kraków nie jest aż tak daleko :)
      Piękne miasto, muszę je koniecznie ponownie odwiedzić :)

      Usuń
  50. Oj ja dawno nigdzie nie byłam :( Muszę koniecznie to zmienić! Za czasów kiedy nie bylo pandemii, to minimum 3x w roku byłam w gorach <33 Taka tradycja i rytuał :) Teraz niesttey większość choćby knajp, gdzie wieczorem mozna bylo klimatycznie sobie siąść i wypić moje ulubione piwo pszeniczne - sa zamkniete. :/// Nie moge sie doczekac powrotu do normalności.

    Ps. Nowa seria wydaje sie byc super! Jestem mega ciekawa, jak ja bym wyglądała w Twoim odzwierciedleniu! Juz nie mogę się doczekać kochana kiedy zpbaczę nowe prace <333

    Zdrówka! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mogę się doczekać powrotu do normalności :) Marzę o tym :)
      Dziękuję za cudowny komentarz! Zdrówka :)

      Usuń
  51. Byłam, widziałam, kocham te tereny <3

    OdpowiedzUsuń
  52. Piękne zdjęcia, zwłaszcza to pierwsze pod tekstem, ten wodospad. Dobre na ścianę, jako obraz. Zawsze powtarzam, że Polska to piękny kraj i ma wiele ciekawych zakątków do odwiedzenia 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też tak myślę, Polska jest piękna tylko trzeba chcieć to zobaczyć :)

      Usuń
  53. Zainteresowałaś mnie tym wodospadem. Byłam na Śnieżce ale tam nie, mam nadzieję że i tam mnie kiedyś nogi poniosą :D

    OdpowiedzUsuń
  54. Niesamowity wpis. Sliczne miejsce. Ja wodosoady uwielbiam. Szczegolnie sluchac jak hucza :) Bardzo mi sie podoba ten wodospad mimo ze nie jest najwiekszy. Najwiekszy wodospad w polskich Beskidach jest w Sopotni Wielkiej z tego co pamietam. Zdjecia wyszly przepieknie :) Ciesze sie ze macie z kim jezdzic w wycieczki. Mam nadzieje ze kiedys tam trafie. Pozdrawiam najserdeczniej.

    OdpowiedzUsuń
  55. Mój mąż pasjonuje się Dolnym Śląskiem, był kilka razy. Zapamiętam ten punkt jak wybierzemy się razem.

    OdpowiedzUsuń
  56. Jesteśmy z Górnego Śląska, więc bardzo mnie zaciekawiła ta wyprawa i cudowne zdjęcia. Na pewno się tam wybierzemy🌞

    OdpowiedzUsuń
  57. Bardzo lubię wodospady. Zawsze były one dla mnie czymś magicznym i patrzę na nie z podziwem. W ogóle cała okolica jest niesamowita, taka wyjątkowa!

    OdpowiedzUsuń
  58. Schodki w środu lasu z taką piękną poręczą wyglądają bardzo romantycznie:).

    OdpowiedzUsuń
  59. To miejsce robi wrażenie!
    dusiiiakblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Hey ! Wow I'm totally socket by the photos the places looks amazing
    See you !!
    Nev💞

    OdpowiedzUsuń
  61. Zgadzam się, że odkrywanie i zwiedzanie nowych miejsc to świetna rozrywka i rozwój. :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Jestem włóczykijem i kocham zwiedzać, zapuszczać się w różne rejony, im mniej popularne, tym lepiej ;) Dolny Śląsk nęci i kusi, czasem tam bywam, ale zdecydowanie zbyt rzadko. Piękne miejsce pokazałaś <3

    OdpowiedzUsuń
  63. Fiu...fiu> ileż tu wpisów/komentarzy;
    niejeden bloger o tym marzy :)
    Zdjęcia/widoki przecudne;
    zaś siedzenie w domu - nudne;
    niestety; przymusowe;
    a skoro mus to mus;
    lizanie cukierka przez szybę wystawową,
    nie sprawi, że poczujemy jego smak;

    OdpowiedzUsuń
  64. O, jaki poczytny blog! :) Bardzo mi miło, że zajrzalaś do mnie i pozostawiłaś trop. Dolny Śląsk po prostu kocham. Szczególnie za zamki i pałace. Nawet te w ruinie są dla mnie cudem. Chętnie odwiedzam Dolny. Mam niedaleko, bo mieszkam na Górnym :) :) Tymczasem biegnę podelektować się Twoimi wpisami i cudownymi fotkami. Pozdrawiam ciepło, pola :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Aaaa...Wodospad Wilczki mam już zaliczony :) Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  66. Bardzo mi się podoba pomysł z tą serią postów -myślę że w każdym regionie ,znajdują się takie piękne miejsca gdzie można jechać ,odpocząć ,nacieszyć oczy i być może zrobić kilka zdjęć ☺
    Można też zachęcić innych ,do zwiedzania ☺
    Ten Wodospad jest niesamowity ,a ta miejscowość-rzeczywiście, wygląda na alpejską 😍
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  67. Oh the nature photos are great
    xx

    OdpowiedzUsuń
  68. Ależ tam pięknie. Aż sobie od razu wygooglowałam odległość od mojego miasta. Tylko 3 godzinki drogi :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Bardzo lubię Dolny Śląsk, znam Międzygórze, park bajek, tamę i wodospad.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  70. It is a great pleasure for me to meet a blog that writes travel articles. I have a few Polish friends and you have great places to see. It is an ideal country for both historical excursions and nature walks and you are very lucky:-) Thank you for sharing this beautiful place:-)

    OdpowiedzUsuń
  71. Jestem osobą, która kocha południe Polski, w szczególności Dolny Śląsk. W dzieciństwie bywałam na nim bardzo często, gdyż mam tam rodzinę w okolicach Świeradowa Zdroju. Bardzo chciałabym wrócić na Dolny Śląsk po latach, teraz kiedy jestem dorosła i poznać bliżej jego atrakcje, kiedy jestem świadoma tego, co widzę :D

    OdpowiedzUsuń
  72. Cudowne miejsce ❤️ również chciałabym czas pandemii wykorzystać na zwiedzanie Polski. A na Dolny Śląsk mam dość blisko, więc serię będę śledzić z zaciekawieniem
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  73. Jest tyle ciekawych miejsc, warto o nich pisać i je pokazywać, serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  74. beautiful waterfalls and wonderful place, the photos are very beautiful, I liked it a lot, a hug friend Ayuna :)

    OdpowiedzUsuń
  75. Jakie wspaniałe miejsce ❤❤❤ jestem zachwycona. Piękne fotografie

    OdpowiedzUsuń
  76. PIękne miejsce i rysunek również :-)

    OdpowiedzUsuń
  77. Uwielbiam zwiedzać, taką aktywność najbardziej preferuję (chociaż jest też mata i wygibasy przed telewizorem! :D). O urokach Dolnego Śląska nieraz słyszałam i nieraz byłam zapraszana w te rejony. Piękne, klimatyczne miejsce nam przedstawiłaś, uwielbiam takie zakątki. Dołączam do grona zacnych obserwatorów i będę wpadać po więcej wycieczkowych wpisów. Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja lubię tę formę aktywności ^^ Dziękuję serdecznie i zapraszam! :)

      Usuń
  78. jeszcze nie byłam na Dolnym Sląsku, z chęcią przeczytam bo to będzie dla mnie inspiracją gdzie pojechać jak obostrzenia się skończą może w wakacje i to będzie ciekawe
    pozdrawiam i pięknie dziekuję za komentarz

    OdpowiedzUsuń
  79. Piękne i magiczne miejsce. Moje rodzinne strony <3

    OdpowiedzUsuń
  80. Fajny pomysł :) Na Dolnym Śląsku jest bardzo dużo ciekawych miejsc :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  81. Dolny Śląsk to nadal nieodkryte przez nas tereny. Niestety pandemia i trudności z noclegiem, nie pomagają odkrywać. Pozostaje czekać na lepsze czasy na wyprawy w głąb Polski. Więc zapewne wszystko co opiszesz z tego rejonu będzie dla mnie ciekawe. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że już niedługo odnowimy naszą miłość do odkrywania :)
      Dziękuję za komentarz! :)

      Usuń
  82. Piękne miejsce, bardzo lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  83. Wow nie sądziłam, że u nas w Polsce można znaleźć tak tajemnicze i wyjątkowe miejsca! Super przewodnik :D
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest sporo takich miejsc, będziemy je odkrywać razem :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  84. Jakie piękne, malownicze miejsce! Zdjęcia też cudne, uwielbiam podróże:)

    OdpowiedzUsuń
  85. Piękne okolice :) Dawno nie podróżowałam z wiadomych względów, może jak pogoda się nieco poprawi to się gdzieś wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  86. Fajny pomysł na wycieczkę w plener :) Nie słyszałam o tym wodospadzie :)

    OdpowiedzUsuń
  87. Uwielbiam zwiedzać. Piękny wodospad, narobiłaś mi teraz ochoty na wojaże :)

    OdpowiedzUsuń
  88. Na opowieść o Marii Śnieżnej zapraszam do mnie. Kiedyś o tym opowiadałam

    OdpowiedzUsuń
  89. I pomyśleć, że nigdy tam nie bylam...czas nadrobic zaległości w zwiedzaniu.

    OdpowiedzUsuń
  90. Świetny pomysł na wpis, lubię takie podróżnicze wpisy :) miejsce bardzo ładne i przyznam, że cała otoczka tego miejsca jest bardziej zachwycająca niż sam wodospad 😉

    OdpowiedzUsuń
  91. Już mi się podoba ta kategoria bloga, zwłaszcza że zwiedzasz Dolny Śląsk. Niedaleko, dużo pięknych miejsc, sporo z nich zwiedziłam z rodzicami za dzieciaka (ten wodospad też znam :)). Dzięki Tobie będę mogła odświeżyć wspomnienia i może wrócę w niektóre miejsca, tym razem z mężem :)

    OdpowiedzUsuń
  92. lovely place!
    Would you like to follow each other? If the answer is yes, please follow me on my blog & I'll follow you back. thank you.

    http://www.rosetinz.com

    OdpowiedzUsuń
  93. Uwielbiam takie posty bo dzięki nim odkrywam miejsca o których nie miałam pojęcia! W naszym kraju jest tyle pieknych miejsc o których nie wiemy a warto je odwiedzić :) Piękne fotki :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  94. Zazdroszczę! Ale w pozytywnym znaczeniu. Wodospad to niezły okaz. Piękno natury!

    OdpowiedzUsuń
  95. Ja nie mam wcale kondycji, więc te schody by mnie wykończyły :) Uwielbiam łazić, ale wyłącznie po poziomym. Lekkie wzniesienie i padam. Ale widoki ładne :) Uwielbiam górskie strumyki, wodospady i wszystko, co wiąże się z wodą.

    OdpowiedzUsuń
  96. piękne zdjęcia, cudowne okolice i uroczy wodospad :) Ja dziś chciałam się wybrać na spacer jednak plany pokrzyżował mi śnieg z deszczem... mieszkam w Gdyni i uwielbiam spacery wzdłuż linii brzegowej :)

    OdpowiedzUsuń
  97. Ciekawe i ładne miejsce.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  98. Nigdy nie byłam w tym rejonie kraju, ale nabrałam ochoty, by to zmienić. 😊
    Bardzo ładny rysunek. 💕
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  99. What a beautiful place to visit! the waterfall looks nice, and so worth all the stairs! :)

    Hope that you had a good weekend! It's a nice relaxing long weekend for us.

    Away From The Blue

    OdpowiedzUsuń
  100. Ale rewelacyjne miejsce udało Ci sę odwiedzić, jest tam naprawdę pięknie
    Pozdrawiam, Mada

    OdpowiedzUsuń
  101. O rany jakie piękne miejsce- uwielbiam wodospady mają w sobie cos majestatycznego i niezwykłego. Szczerze nawet nie wiedziałam o istnieniu tego miejsca dlatego dziękuję, że wirtualnie mnie do niego zabrałaś :-)

    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  102. Ale pięknie i tak malowniczo, że aż pomyślałam o swoich dawno nie używanych akwarelach...

    OdpowiedzUsuń