kwietnia 27, 2022

Podróże małe i duże: "Co zobaczyć w Krakowie?" - Muzeum Iluzji 🤩 Small and large journeys: "What to see in Krakow?" - Museum of illusions 🤩


Dzień dobry! image

( PL/ENG )

Co zobaczyć w Krakowie? What to see in Krakow?

Dziś kontynuujemy serię "Podróże małe i duże" o ciekawych, odwiedzonych przeze mnie miejscach w Polsce. W poprzednim wpisie mogliście przeczytać o Kociej Kawiarni. W tym wpisie pozostajemy dalej w mieście Kraków, ale zmieniamy adres na Floriana Straszewskiego 15, to tam znajdziecie Muzeum Iluzji. Zapraszam na małą relację! 
Today we are continuing the series "Small and large journeys" about interesting places I have visited in Poland. In the previous post you could read about Cat Cafe. In this post, we are still in the city of Krakow, but we change the address to Florian Straszewskiego 15, this is where you will find the Museum of Illusions. I invite you to the small report!

Muzeum Iluzji, kryje w sobie wiele atrakcji. Każdy eksponat można dotknąć. Każdemu dokładnie się przyjrzeć. Drobiazgi, niepozorne elementy wskazują na to, że żyjemy w świecie złudzeń, a nasz wzrok płata figle, zniekształcając rzeczywistość. Jeżeli chcielibyście doświadczyć takich bodźców, polecam odwiedzić to miejsce. Można tam naprawdę fajnie spędzić czas, jednocześnie ucząc się poprzez wzrok i dotyk interpretacji iluzji. Myślę, że to idealny sposób, by przekazać, że nie wszystko musi być takie, jak wygląda na pierwszy rzut oka. 
The Museum of Illusions has many attractions. Each exhibit can be touched. Look at each one carefully. Small things, inconspicuous elements indicate that we live in a world of illusions, and our eyesight plays tricks, distorting reality. If you would like to experience such stimuli, I recommend visiting this place. You can have a really fun time there, while learning to interpret illusions through sight and touch. I think this is the perfect way to convey that not everything has to be as it appears at first glance.

Na stronie muzeum krakil.pl znajdziecie godziny otwarcia i ceny biletów.
On the website of the museum krakil.pl you will find opening hours and ticket prices.

Nie będę pisać o wszystkich atrakcjach i eksponatach, które miałam okazję poznać wraz z mężem, bo sądzę, że bez spojlerów dużo przyjemniej będzie się zwiedzać to miejsce. Jednak o czymś muszę napisać, skoro zdecydowałam się stworzyć tę relację. Spośród naprawdę dużej ilości propozycji wybrałam te opisane poniżej.
I will not write about all the attractions and exhibits that I had the opportunity to meet with my husband, because I think that without spoilers it will be much more pleasant to visit this place. However, I have to write about something, since I decided to write this report. Out of a really large number of proposals, I chose the ones described below.


W muzeum znajdziemy m.in. grę światła i cienia. Rzeźba dwóch łączących się koni, oświetlona w odpowiedni sposób, pokaże nam cień przedstawiający zupełnie inne postacie.
In the museum we will find, among others play of light and shadow. A sculpture of two horses joining together, illuminated in an appropriate way, will show us a shadow depicting completely different figures.


Ciekawą atrakcją jest odbicie swojego cienia na ścianie. Wystarczy chwila naświetlenia. W tym miejscu znajdziemy również długopis-latarkę, dzięki, któremu możemy pisać światłem po ścianie. 
An interesting attraction is the reflection of your shadow on the wall. A moment of exposure is enough. Here we can also find a pen-flashlight, thanks to which we can write with light on the wall.


Odwrócony pokój. Co przeczy grawitacji? Ja czy to pomieszczenie? Wszystko zależy od tego, jak spojrzymy na zdjęcie.
Inverted room. What is against gravity? Me or this room? It all depends on how we look at the photo.

Zdradziłam trochę, ale nie zdradziłam zbyt wiele. Wiedzcie, że są takie inspirujące miejsca i znaleźć je można w różnych punktach na mapie świata. Warto je odwiedzać, chociażby po to, by lepiej poznać samego siebie. 
I betrayed a little, but not much. Know that there are such inspiring places and you can find them all over the world map. It is worth visiting them, if only to get to know yourself better.

Na dziś to wszystko.
Czy byliście w takim muzeum? Czy muzea kojarzą wam się z dobrą zabawą? Może macie takie miejsce w swoim mieście? Czy zaciekawiły was atrakcje tego miejsca, czy może nie jest to wasz klimat? Co wydaje wam się interesujące? Czy chcielibyście odwiedzić muzeum iluzji?
Piszcie w komentarzu!
That's it for today.
Have you played in a museum like this? Do you associate museums with having fun? Maybe you have such a place in your city? Are you interested in the attractions of this place, or maybe it's not your atmosphere? What do you find interesting? Would you like to visit the museum of illusions?
Write in the comment!


Dziękuję, że jesteś!
Thank you that you are!
( PL )

Zapraszam Cię na zaplecze wpisu 

Komentatorzy 

Co wpis wyłaniam z komentarzy dwa blogi. Skomentuj jako pierwszy lub zostaw najciekawszy komentarz - pod najnowszym wpisem a twój blog znajdzie się w polecajce. 

Pierwszy komentarz:
melkablogerka.blogspot.com image

Najciekawszy komentarz:
mangusie.pl image

Infoblog  :

 Komentarz u mnie = komentarz u Ciebie. Na blogu i instagramie 
● Podoba Ci się moja praca? Pomóż mi się rozwinąć oraz dotrzeć do szerszego grona odbiorców! Skomentuj, udostępnij, poleć ♡ 
● Jeżeli organizujecie na blogach wywiady/rozmowy i potrzebujecie chętnych do odpowiadania na wasze pytania - chętnie się zgłoszę.
● Jeżeli chcesz wymienić się linkami naszych stron, daj znać w komentarzu.

 contakt: neko_chan@vip.onet.pl
 instagram: klaudiazuberska

212 komentarzy:

  1. Ojej, jaka szkoda, byłam swego czasu w Krakowie i nie odwiedziłam tego miejsca. A wygląda ogromnie ciekawie... Muszę to koniecznie naprawić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ciekawe, można się sporo nauczyć jednocześnie pobawić. Zachęcam do poszukania takich miejsc w swojej okolicy ^^

      Usuń
  2. wow - bardzo ciekawe miejsce, chętnie bym się tam wybrała

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, tam jeszcze nie byłam. Warto się tam udać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wstyd się przyznać, bo w Krakowie byłam już milion razy, a o tym muzeum nawet nie słyszałam...
    Ostatnie zdjęcie, mnie totalnie rozwaliło :D
    Patrzę na Twoją relacje z tego miejsca- Muzeum mi się kojarzy ze zwiedzaniem, oglądaniem, a tu; zupełnie coś innego :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam takie kreatywne miejsca, więc wyszukuję ich w zakątkach polski, które mam okazję odwiedzić :) Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  5. Very interesting effect! Nice photo idea.

    OdpowiedzUsuń
  6. This sounds like such a great place to visit! I love the different pictures you were able to take. So fun!
    the creation of beauty is art.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna sprawa! Fajnie, że są takie miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę poczekać aż mały trochę podrośnie, ale mam już takie miejsca na mojej "liście to see" 🙂

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio podobne muzeum otworzyli w Gliwicach pod Katowicami, z tym że jest mniej intraktych atrakcji a więcej kolorowych efektów i scenografii do zdjęć
    Pozdrawiam, Mada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zobaczę jak tylko będę w okolicy, dziękuję za polecenie Kochana!

      Usuń
  10. Kiedyś do krakowa jeździłam bardzo często, chyba musze się znów tam wybrac w tym muzeum mnie jeszcze nie było :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze, ja jestem w Krakowie na co dzień i nie odkryłam tego miejsca.. nie wiem, jak to się stało;D
    Ale dobrze wiedzieć, że takie jest!

    OdpowiedzUsuń
  12. You certainly had a bit of fun with your husband. We have a Science Center here that has such fun things to see and experience. Thank you for sharing lovely photos of it and yourselves. Lynn and Precious

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale fajne miejsce! Moim dziewczynom na pewno by się spodobało. Do Krakowa mamy daleko, ale w końcu musimy się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam trochę, ale że akurat byłam musiałam odwiedzić takie miejsca :)

      Usuń
  14. W Muzeum Iluzji jeszcze nie byłam, ale na Farmie Iluzji to i owszem :D Naprawdę rewelacyjna zabawa jest w takim miejscu, kupa śmiechu ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Interesując to muzeum . Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  16. O łał! sama chętnie bym odwiedziła takie miejsce! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Kraków jest wspaniałym miastem:) Byłam w Krakowie, ale to miasto jest tak duże i bogate w różnego rodzaju zabytki, że zwiedzałam najważniejsze. Kilka wpisów znajduje się na moim blogu. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Kraków ma bogatą historię, którą warto zwiedzić. Jednak ja uwielbiam skręcać gdzieś w uliczki pod miastem i zwiedzać puby, małe muzea i restauracje :) Dziękuję za zaproszenie i pozdrawiam! :)

      Usuń
  18. Nie byłam jeszcze w tym muzeum ale brzmi zachęcająco!

    https://toskaonline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ooo! Następnym razem, jak będę w Krakowie, z pewnością tam pójdę. Miejsce wygląda świetnie! Trochę wygląda jak połączenie Farmy Iluzji z Centrum Nauki Kopernika.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawe miejsce, z chęcią się do niego wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mega miejsce, chciałabym się tam kiedyś wybrać i zobaczyć to wszystko na własne oczy :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawe miejsce....Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię Kraków, w tych miejscach jeszcze nie byłam, wiec, gdy uda mi się jeszcze raz odwiedzić to piękne miasto, będę miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale mega fajną sprawa chętnie sama bym się gdzieś wyrwala

    OdpowiedzUsuń
  25. Przyznam szczerze, że nie wiedziałam, że w Krakowie jest takie muzeum, ale dobrze wiedzieć :D
    Lubię odwiedzać takie miejsca, więc może kiedyś tam się wybiorę :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej, Klaudio! ;)

    Wow, ale ciekawe miejsce! Nie słyszałam o nim wcześniej. Z chęcią bym się tam wybrała. Nie dość, że można doświadczyć czegoś nowego, ciekawego, to jeszcze porobić fajne zdjęcia. ;)

    Przesyłam Ci wiosenne pozdrowienia! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Dziękuję i pozdrawiam równie ciepło!

      Usuń
  27. Świetne miejsce! Jak będę w Karkowie to z pewnością odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mieszkam w okolicach w sumie , ale odwiedzam inne miejsca zazwyczaj. Pozdrawiam serdecznie Klaudio

    OdpowiedzUsuń
  29. Nigdy tam nie byłam, ale sporo słyszałam o tym miejscu. Może w końcu się wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ciekawe miejsce. Lubię takie eksperymenty naukowe ;) Nie ma to jak nauka przez zabawę :)
    Pozdrawiam Lutana

    OdpowiedzUsuń
  31. Sorki, ale coś mam problem z logowaniem w bloggerze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to mam problem z komentarzami... nie wszystkie moje komentarze na blogerze się dodają :/

      Usuń
  32. Ale tam fajnie ;) nie byłam nigdy w podobnym miejscu :D Coś czuję, że moim dziewczyną by się tam spodobało :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Fascinating place!

    I'd love to visit the museum.

    Reply

    OdpowiedzUsuń
  34. Wow! These illusions look so interesting! Thanks for sharing!
    Have a lovely day! 💖

    🌸 Kiara Era BLOG 🌸

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam takie miejsce, muszę koniecznie je odwiedzić jak kolejny raz będę w Krakowie bo widzę po Twoich zdjęciach ,że zdecydowanie warto. Ten odwrócony pokój wygląda czadersko i na zdjęciu faktycznie mamy efekt wow :-)/ Trzymam też kciuki za Twoją wyprawę do męża do Belgii <3

    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Z ciekawością bym się tam wybrała!

    OdpowiedzUsuń
  37. Looks like an exciting visit! Cool photos❤️❤️❤️❤️❤️Thanks so much for your comment too. All the best to your blogging, travels and summertime adventures.

    OdpowiedzUsuń
  38. Przyznaję mega szczerze, że Kraków kiedyś często odwiedzałam ale dawno tam nie byłam i chyba trzeba by było to zmienić:D

    OdpowiedzUsuń
  39. Kolejne interesujące miejsce w Krakowie, którego nie znałem - dziękuję za podpowiedź :)
    Dobrego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  40. Kiedyż to ja byłam w Krakowie? Dziękuję za tą wycieczkę

    OdpowiedzUsuń
  41. Muszę pokazać to muzeum koleżance xD

    OdpowiedzUsuń
  42. What a fascinating and fun museum.

    OdpowiedzUsuń
  43. Wow! Super to miejsce, na pewno je w przyszłości odwiedzę :)

    https://profashionworld.blogspot.com/2022/05/camelowe-baleriny-w-wiosennej-stylizacji.html

    OdpowiedzUsuń
  44. Wow taka wizyta w muzeum iluzji to musi być mega ciekawe doświadczenie

    OdpowiedzUsuń
  45. Hiiii, I love the photos, very nice!

    OdpowiedzUsuń
  46. U Ciebie zawsze moc niezwykłości ❤ uściski

    OdpowiedzUsuń
  47. Mieszkam w okolicy Krakowa, ale jakoś nie po drodze mi było jeszcze do tego muzeum. Muszę przyznać, że robi wrażenie, zdjęcia wyszły znakomite :) Chętnie odwiedzę przy następnej wizycie w tym mieście! Ciekawe doświadczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Ciekawe muzeum moim zdaniem. Warto czasem wybrać się do takiego miejsca, zamiast sztampowo Muzeum Narodowe, Wawel, Sukiennice itd.

    Co do rehabilitacji to trafiłem na rehabilitanta, który był w stanie do mnie dotrzeć i zmotywować mnie do ćwiczeń. Bez niego chyba bym daleko nie zajechał. A teraz staram się sam pilnować ćwiczeń, chociażby podstawowych nawet.

    Pozdrawiam!
    Mozaika Rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to to! Zawsze byłam fanką podmiejskich muzeum :) Trzymam kciuki w wytrwałości rehabilitacyjnej! Pozdrawiam

      Usuń
  49. Nie byłem w takim miejscu, ale wpisem zaciekawiłaś. Będąc kiedyś w Krakowie będę miał na uwadze miejscówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Świetne miejsce, muszę je koniecznie odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  51. ale ciekawe z tym pokojem! Takie atrakcje, to jest świetne, warto iść

    OdpowiedzUsuń
  52. Super miejsce! Dodaję do listy, jak kiedyś jeszcze będę w Krakowie to na pewno tam zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Byłam i bardzo mi się podobało to miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Nie byłam jeszcze w tym muzeum, ale muszę koniecznie je odwiedzić, bo Twoje zdjęcia robią naprawdę ogromne wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  55. O nie wiedziałam o jego istnieniu ^^ dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  56. Nigdy nie byłam w takim miejscu Myślę, że to świetna zabawa być tam!

    OdpowiedzUsuń
  57. I found this Museum of Illusions amazing, it seems to be very cool and a great tour to do!
    I really want to go back to Poland and get to know more places like this.
    I loved! :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  58. ale super miejsce! Mega klimat podoba mi się bardzo:) chętnie tam w przyszłości bym się wybrała:D

    OdpowiedzUsuń
  59. Byłam w Krakowie ładnych parę lat temu. Podobało mi się to miasto i chętnie bym do niego wróciła. W Muzeum Iluzji nie byłam w ogóle, a widzę po Twoich fotkach, że to może być całkiem ciekawe miejsce, gdzie można się dobrze bawić.

    OdpowiedzUsuń
  60. Intrygujące muzeum, acz na razie nie planuję rozglądać się za tego typu miejscami.

    OdpowiedzUsuń
  61. Jeszcze nigdy nie byłam w tym muzeum. To musi być magiczne miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Nie słyszałam o tym muzeum, pomimo że mieszkam w Krakowie. Bardzo ciekawe miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Nie miałam pojęcia, że w Krakowie jest takie ciekawe miejsce. Przyznam szczerze, że nie miałam jeszcze okazji odwiedzić takiego Muzeum Iluzji, więc z przyjemnością kiedyś się wybiorę :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  64. Ciekawe miejsce i to w moim mieście :) Dobrze wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Byłam kilka razy w Krakowie, ale musiałabym się wybrać na dłużej, by z tak wielu propozycji skorzystać:-)

    OdpowiedzUsuń
  66. Oj, Kraków jest wspaniałym miastem , wspaniałym również do zwiedzania.

    OdpowiedzUsuń
  67. Kraków zawsze zaskoczy czymś nowym do poznania :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Dzięki za wpis. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tym miejscu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Bardzo ciekawe miejsca, chciałabym odwiedzić to muzeum 😊

    OdpowiedzUsuń
  70. Chciałabym zobaczyć to muzeum, a ponieważ w tym roku mam w planach wyjazd do Krakowa, to być może tam również dotrę.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  71. Bardzo fajne miejsce :D Też ostatnio byłam w Krakowie. Niestety nie miałam czasu aby zwiedzić coś więcej niż starówkę... ale i tak było super ;)
    Pozdrawiam!
    Mój blog: Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  72. Nie byłam, bardzo ciekawe miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Świetne miejsce. Bardzo lubię takie kreatywne muzea. Chętnie je odwiedzę, gdy wybiorę się do Krakowa.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  74. Dzięki za namiary na ciekawe miejsca w grodzie Kraka (z tego i poprzedniego postu).
    Podróże kształcą, a mnie coraz częściej także podróże po innych blogach. Miło Cię poznać!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  75. Świetne miesce i pomyśleć że jeszcze w takim muzeum nie byłam, a gdzieś już takie po drodze mijaliśmy :) zdjęcie pokoju rewelacja, tym bardziej musze odwiedzić takie miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  76. Wspaniałe miejsce <3 Niedługo wybieram się do Krakowa, więc chętnie je odwiedzę :D
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  77. oooo, ja bardzo lubię takie miejsca!

    OdpowiedzUsuń
  78. Byłam w Krakowie 8 razy. Uwielbiam to miasto. Ma dobrą energię.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu.^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam tylko dwa albo trzy, ale mam apetyt na więcej :)

      Usuń
  79. Bardzo lubię Kraków, kiedyś często odwiedzałam to miasto, następnym razem na pewno zajrzę do tego muzeum :) pozdrawiam serdecznie :)

    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  80. Mialam mozliwosc pozwiedzac troche Europy ale w Krakowie bylam tylko raz i to bardzo krotko, wiec chetnie odwiedze to cudowne miasto raz jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  81. Świetne foty :) Może kiedyś tam pojadę :)

    OdpowiedzUsuń
  82. Tam jeszcze nie byłam, chętnie to nadrobię :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  83. Ale super miejsce, będę musiała się tam wybrać:)

    OdpowiedzUsuń
  84. Nie widziałam, że w Krakowie jest takie miejsce jak muzeum iluzji a już tyle tam zwiedziłam. Muszę nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  85. świetna sprawa :D Dzięki za polecenie takiego wyjątkowego miejsca ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  86. Już od dawna ciągnie mnie do takiego muzeum! Niestety jeszcze w żadnym nie byłam, ale to z pewnością się zmieni. :D

    OdpowiedzUsuń
  87. Byłam w takim muzeum i to naprawdę fajna opcja spędzenia wolnego czasu. Zwłaszcza na wakacjach, gdy pogoda nie dopisze, często wybieram taką formę odpoczynku. Można zobaczyć wtedy oryginalne przedmioty, poznać namiastkę kultury i dowiedzieć się czegoś ciekawego. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  88. Ojej chce tam!!! Dzięki Tobie mam kolejny cel na swojej wyjazdowej mapie :D

    OdpowiedzUsuń
  89. ..witam Cię Klaudio ♥
    ..w Krakowie nie byłam baaardzo dawno, a dzięki Tobie dowiedziałam się o Muzeum Iluzji ..
    przyznaje, iż wygląda ciekawie .. w Warszawie również mamy Muzeum 'Świat Iluzji', które mieści się w samym sercu Rynku Starego Miasta, więc może któregoś dnia pójdę na spacer na Starówkę i zajrzę do tego Muzeum :)
    - pozdrawiam Cię Kochana serdecznie i ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię kochana! W Warszawie pewnie jest masę takich ciekawych rzeczy do obejrzenia.. szkoda, że mam tam tak daleko... buziaki!

      Usuń
  90. Kraków to jedno z piękniejszych miejsc. Chciałabym się tam przenieść na stałe. :)

    OdpowiedzUsuń
  91. Super są takie muzea. Byłam w trzech w Zakopanem ;) W Pobierowie i Niechorzu :) Zawsze się super bawię!

    OdpowiedzUsuń
  92. ekstra miejsce! bardzo chętnie bym tam poszła ;)!

    OdpowiedzUsuń
  93. Fajne miejsce, może kiedyś się tam wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  94. Przepraszam, trzeba było mieć maseczki, by wejść i zwiedzać? Ja do Krakowa jeżdżę co roku, kocham to miasto absolutnie! Tu spoczywają moi idole Andrzej Wajda i Zbigniew Wodecki! Tak też obowiązkowo zapalam znicze na ich grobach ( Cmentarz Salwatorski i Rakowicki). Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Rydlówka, Muzeum Czartoryskich, Piwnica pod Baranami, Pawilon Józefa Czapskiego, krakowski Kazimierz Synagogi. Mnóstwo wspaniałych miejsc! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  95. Byłam w Krakowie kilka razy, ale nie jestem jakoś urzeczona tym miejscem, natomiast chętnie bym zobaczyła muzeum iluzji, wydaje się bardzo ciekawe 😊

    OdpowiedzUsuń