stycznia 27, 2022

Moje narz臋dzia pracy, czyli to co pomaga mi w tworzeniu bloga | My work tools, i.e. what helps me create a blog 馃摑馃槉


Dzie艅 dobry! image
( PL/ENG )

Praca blogera pozornie wydaje si臋 by膰 艂atwa. Bo przecie偶 napisa膰 co艣 i opublikowa膰 - co w tym trudnego? W rzeczywisto艣ci ka偶dy m贸j wpis poch艂ania kilka godzin, a wszystko po to, by prezentowa艂 si臋 jak najlepiej i jak najlepiej odzwierciedla艂 moje uczucia. Tekst pr贸bny, poprawki, kilkukrotne czytanie, sprawdzanie poprawno艣ci pisowni, t艂umaczenie, do tego dochodzi fotografia i jej obr贸bka oraz grafika. W mi臋dzyczasie czeka na mnie moja druga, bardziej dochodowa praca oraz obowi膮zki domowe, a tak偶e pasje, hobby i inne zaj臋cia, na kt贸re chcia艂abym po艣wi臋ci膰 czas. W rezultacie, na blog mog臋 wygospodarowa膰 od kilku do kilkunastu godzin tygodniowo. Stron臋 od A do Z tworz臋 samodzielnie, dlatego poch艂ania tyle mojej pracy i czasu, jednak jest to co艣, z czego jestem naprawd臋 dumna i ka偶da sp臋dzona tu godzina, minuta, sekunda jest wyj膮tkowa. Dzi艣 chcia艂abym pokaza膰 wam moje narz臋dzia pracy, czyli to, co pomaga mi w tworzeniu bloga. Zapraszam!
The blogger's job seems to be easy. Because to write something and publish - what's so difficult? In fact, each of my entries takes from several hours, all in order to make it look the best and reflect my feelings in the best possible way. Sample text, corrections, reading it several times, spell checking, translation, plus photography, its processing and graphics. In the meantime, my second, more profitable job and chores waiting for me, as well as passions, hobbies and other activities that I would like to spend time on. As a result, I can save from a few to several hours a week for a blog. I create the page from A to Z on my own, which is why it takes so much of my work and time, but it is something that I am really proud of and every hour, minute, second spent here is exceptional. Today I would like to show you the work tools, which is what helps me in creating my blog. I invite!


By prowadzi膰 bloga w stylu, w jakim prowadz臋 ja, potrzebuj臋 kilku niezb臋dnych narz臋dzi. Niekt贸re z nich to podstawa blogera inne gad偶ety, kt贸re niezaprzeczalnie u艂atwiaj膮 偶ycie internetowego tw贸rcy. Je偶eli planujecie za艂o偶y膰 swoj膮 stron臋 internetow膮 - te rzeczy powinny si臋 pojawi膰 w waszym zaopatrzeniu. Je偶eli ju偶 bloga prowadzicie, bardzo ch臋tnie dowiem si臋, czy w swojej pracy u偶ywacie tych samych narz臋dzi co ja, a mo偶e u偶ywacie czego艣 zupe艂nie innego. Koniecznie dajcie zna膰 w komentarzach! 
To run a blog the way I do, I need a few necessary tools. Some of them are the basis of a blogger and other gadgets that undeniably facilitate the life of an online creator. If you plan to set up your website - these things should appear in your inventory. If you already run a blog, I would be very happy to find out if you use the same tools in your work as I do, or maybe you use something completely different. Be sure to let me know in the comments!


Zaczynam od podstawy. Miejsce, w kt贸rym tworzy si臋 ca艂y blog. Mo偶e to by膰 telefon, tablet, laptop. W moim przypadku jest to komputer stacjonarny - z du偶膮 klawiatur膮 i myszk膮. Tak pracuje mi si臋 najwygodniej i najszybciej. Tworz膮c, cz臋sto otwieram kilka internetowych stron, by jednocze艣nie pisa膰, szuka膰 inspiracji, sprawdza膰 poprawno艣膰 pisowni oraz t艂umaczy膰 pisany tekst. Komputer jest najwi臋kszym sprz臋tem spo艣r贸d wymienionych, wi臋c potrzebuje wi臋cej miejsca oraz 艂atwego dost臋pu i wygodnego siedzenia. W tym celu zagospodarowa艂am biurko przy oknie. To m贸j ma艂y k膮cik tw贸rczy.
 I start with the basics. The place where the entire blog is created. It can be a phone, tablet, laptop. in my case it is a desktop computer - with a large keyboard and mouse. This is the fastest and most comfortable way of working for me. When writing, I often open several websites to write, look for inspiration, check spelling and translate written text at the same time. The computer is the largest of these, so it needs more space as well as easy access and comfortable seating. For this purpose, I have arranged a desk by the window. This is my little creative corner.


M贸j blog jest blogiem lifestylowym, cz臋sto pojawiaj膮 si臋 na nim zdj臋cia. Kolejnym niezb臋dnym sprz臋tem w mojej pracy jest aparat- a w zasadzie aparat w moim telefonie. Nie jestem fotografem, wi臋c profesjonalny sprz臋t nie jest mi potrzebny. Na t臋 chwil臋 wystarczy mi sprawna i na艂adowana kom贸rka. Jako艣膰 jest zadowalaj膮ca.
My blog is a lifestyle blog, photos are often featured on it. Another essential piece of equipment in my work is the camera - or actually the camera on my phone. I am not a photographer, so I do not need professional equipment. At the moment, a functional and charged cell phone is enough for me. The quality is satisfactory.


Kolejnym wa偶nym sprz臋tem jest statyw do telefonu. Lubi臋 by膰 obecna na zdj臋ciach, kt贸re tu publikuj臋 a 偶e ca艂y blog tworz臋 sama to i sama robi臋 sobie zdj臋cia. W tym celu statyw jest niez臋bny, zw艂aszcza w plenerze. 
Another important piece of equipment is a phone tripod. I like to be present in the photos that I publish here, and since I create the entire blog myself, I take photos of myself. A tripod is required for this purpose, especially outdoors.


Kolejnym pomocnikiem w mojej pracy jest zeszyt - notatnik, kt贸ry zawsze mam przy sobie. Kiedy nachodzi mnie kreatywna my艣l na temat wpisu, najcz臋艣ciej nie jestem przy komputerze a w pracy, samochodzie, na zakupach. Pomys艂 na temat wpisu jest ulotny, wi臋c gdy tylko wpadnie mi do g艂owy, od razu zostaje zapisany na papierze. Taki notatnik jest bardzo, bardzo przydatny.
Another assistant in my work is a notebook - a notebook that I always have with me. When I have a creative thought about an entry, most often I am not at the computer, but at work, in the car, and while shopping. The idea for an entry is fleeting, so as soon as it pops into my head, it is immediately written down on paper. Such a notebook is very, very useful.


Nast臋pna rzecz to gad偶et, kt贸ry bardzo pomaga mi przy internetowej tw贸rczo艣ci. To zegarek typu smartwatch. Opr贸cz bardzo przydatnych funkcji, jakie zawiera ten zegarek takich jak krokomierz, pulsometr, saturometr, przypomnienie o uzupe艂nieniu wody czy przypomnienie o ruchu, ten konkretny model r贸偶owy zegarek bluetooth, posiada alarmy - by zawsze pami臋ta膰 o wa偶nych wydarzeniach czy spotkaniach (czasem jestem tak poch艂oni臋ta prac膮, 偶e nie zauwa偶am up艂ywu czasu, a nienawidz臋 by膰 sp贸藕niona, zawsze musz臋 by膰 wszcz臋cie na czas) powiadomienia - by pracuj膮c by膰 w aktywnym na swoich social media, migawk臋 - by robi膰 zdj臋cia telefonem bez samowyzwalacza, odtwarzacz muzyki - to wspomaga moj膮 prac臋 oraz oczywi艣cie godzin臋. Bardzo przydatn膮 funkcj膮 jest "znajd藕 urz膮dzenie" dla gap takich jak ja. Dzi臋ki aplikacji na telefonie mog臋 znale藕膰 sw贸j zagubiony zegarek, kt贸ry zacznie wibrowa膰. Gad偶et ten ma wiele zalet, do tego wygl膮da minimalistycznie, 艂adnie i z klas膮. Jest nie tylko funkcjonalny, ale i podkre艣la moje stylizacje. Teraz to m贸j blogerski niezb臋dnik. Smartwatch to 艣wietny zegarek dla kobiety i m臋偶czyzny.
The next thing is a gadget that helps me a lot with my online creativity. It's a smartwatch. In addition to the very useful functions included in this watch, such as a pedometer, heart rate monitor, saturometer, water refill reminder or movement reminder, this particular Pink Bluetooth Watch model has alarms - to always remember important events or meetings (sometimes I am so absorbed in work that I do not notice the passage of time, and I hate to be late, I always have to initiate on time) notifications - to be active on my social media while working, snapshot - to take pictures with the phone without a self-timer, music player - this supports my work and, of course, the hour. A very useful feature is "find device" for gaps like me. Thanks to the application on the phone, I can find my lost watch and it will start to vibrate. This gadget has many advantages, plus it looks minimalistic, nice and classy. It is not only functional, but also emphasizes my styles. Now that's my blogging must-have. A smartwatch is a great watch for a woman and a man.


To s膮 moje g艂贸wne narz臋dzia pracy. To w艂a艣nie dzi臋ki nim mog臋 pracowa膰 i tworzy膰, przez co uwydatniam siebie, przelewam swoje uczucia na klawiatur臋, daj臋 upust emocjom a wy- mo偶ecie czyta膰 moje bez 艂adu i sk艂adu kartki z internetowego pami臋tnika. To naprawd臋 fajna praca, bardzo satysfakcjonuje. Ciekawa jestem, jak powstaj膮 wasze blogi? Czy tylko ja jestem mi艂o艣niczk膮 starego dobrego komputera? Mo偶e macie rady jak efektownie pracowa膰 na telefonie? Ciekawa jestem czy na swoich blogach publikujecie zdj臋cia? Korzystacie z aparatu czy wystarcza wam telefon? Macie jakie艣 ciekawe gad偶ety, kt贸re pomagaj膮 przy pracy? Jakie macie rady dla pocz膮tkuj膮cych bloger贸w? Piszcie w komentarzu! 
These are my main working tools. It is thanks to them that I can work and create, which makes me emphasize myself, I pour my feelings on the keyboard, I vent my emotions and you can read mine paper without order and composition from an online diary. It's a really fun job, very rewarding. I'm curious how your blogs are made? Am I the only one lover of the good old computer? Maybe you have advice on how to work effectively on the phone? I am curious if you publish photos on your blogs? Do you use the camera or the phone is enough for you? Do you have any interesting gadgets that help you at work? What advice do you have for beginner bloggers? Write in the comment!


Przy wpisie pom贸g艂 mi/He helped me with the entry:



( PL )

Dzi臋kuj臋 Ci za po艣wi臋cony mi czas 
Zapraszam Ci臋 na zaplecze wpisu 

Komentatorzy 

Co wpis wy艂aniam z komentarzy dwa blogi. Skomentuj jako pierwszy lub zostaw najciekawszy komentarz - pod tym najnowszym wpisem a tw贸j blog znajdzie si臋 w polecajce. 

Pierwszy komentarz:
tanserb.blogspot.com image

Najciekawszy komentarz:
windowofmfashion.blogspot.com image

Infoblog  :

 Komentarz u mnie = komentarz u Ciebie. Zar贸wno na blogu jak i instagramie 
● Podoba Ci si臋 moja praca? Pom贸偶 mi si臋 rozwin膮膰 oraz dotrze膰 do szerszego grona odbiorc贸w! Skomentuj, udost臋pnij, pole膰 ♡ 

 contakt: neko_chan@vip.onet.pl
 instagram: hi_ayuna

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg_PoqzwFjOeEoSd-YkvnzqvqeN_xnofzcsBCZPoyIa9QGqLfnYxNlIYk23ZqH9CgBVAHYSqd0V_EgPgdBWjpQ93BeKjrV1C4TOLTFiVjGE4D0nAYHoemS8s-mphWfL2_IzpvkYL0PRq-o2/s320/xzc6.gif

110 komentarzy:

  1. Nie mam jedynie smartwatcha ale my艣l臋 偶e niebawem to si臋 zmieni. Super wpis, wida膰 偶e tworzysz z serca. Bardzo lubi臋 czyta膰 twojego bloga.

    OdpowiedzUsu艅
  2. 艢wietny post. R贸wnie偶 planuj臋 zakup Smartwatcha.

    OdpowiedzUsu艅
  3. Mam smartwatcha Klaudio - ale nijak nie da si臋 z telefonem skonfigurowa膰 :-). Na razie niepotrzebny. 艢wietny, zaskakuj膮cy post :-) . Jestem Twoim wiernym Czytelnikiem ;-). Pozdrawiam serdecznie - i - wielkie dzi臋ki za uchylenie r膮bka tajemnicy Twego warsztatu pracy :-) .

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi mi艂o :) Co do zegarka, trzymam kciuki 偶eby si臋 jeszcze przyda艂 :D

      Usu艅
  4. Statyw bardzo si臋 przydaje. Bardzo 艂adne miejsce do pracy.

    OdpowiedzUsu艅
  5. Tak bez statywu nie wyobra偶am sobie pracy, pami臋tam te czasy kiedy kombinowa艂am bez niego ustawiaj膮c telefon w dziwnych miejscach ,po desce do prasowania czy ga艂臋zie na drzewie
    Pozdrawiam, Mada

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo :D Trzeba przyzna膰, 偶e kreatywno艣ci nam nie brakuje :D

      Usu艅
  6. Good morning oh, and let me say it was nice to see your smiling face today. Your blog is always so professional and it was nice to see how you use your tools to do this. My blog is very simple but what I use is my not very new cell phone for my photos. But I do all my typing and my post from my laptop computer. Have a very lovely week, it is bitter cold here right now. Lynn and Precious XX

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. I like your blog very much :) Thank you for your comment and best regards!

      Usu艅
  7. Bardzo wartosciowy post. Ja korzystam przewaznie z laptopa, nie mam komputera, chociaz czasami zaluje. Czasami korzystam tez z iPada lub telefonu odpisujac na komentarze. Jedno na pewno musze wprowadzic do mojej rutyny - notatnik. To dobry pomysl z Twojej strony ,bo ja tak samo jak Ty, czesto mam jakis pomysl w glowie, ale wyparowuje on z niej tak samo szybko ,jak sie w niej znalazl :D Statywu jeszcze do tej pory nie uzywalam, chociaz taki posiadam, ale mysle ,ze niedlugo to sie zmieni. Zdjecia tez robie jedynie telefonem. Smartwatch to tak samo moj najlepszy przyjaciel, zwlaszcza w przypomnieniach,tak samo jak u Ciebie :)

    Pozdrawiam serdecznie ♥

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 za tw贸j komentarz! Wida膰 wiele nas 艂膮czy w naszej pracy :)
      Pozdrawiam r贸wnie serdecznie!

      Usu艅
  8. Great to know more about your blogging process. I agree that today we don't need a professional camera for blog. In most cases, camera phone quality is perfectly fine. I used to have a quality camera, but when it broke down I never bought one because I'm satisfied with the quality of cellphone pics. My blogging tools are the same as yours. I write posts on my laptop or computer as well...and that's that. Lovely post.

    OdpowiedzUsu艅
  9. Blog mam ju偶 wiele lat, nigdy specjalnie nie my艣la艂am nad form膮 powstawania tego wszystkiego. Ot, mia艂am temat, tworzy艂am post. Wcze艣niej na stacjonarce, by艂 czas gdy wjecha艂 tablet, ale lekko nie by艂o, bo jednak dotykowo kiepsko i format niewielki. Wpisy zdecydowanie tworz臋 przy laptopie, zdj臋cia sama robi臋 - telefonem. Z niego cz臋sto odwiedzam inne blogi i komentuje. Te偶 mam smartwacha, ale jako艣 wielkiej mi艂o艣ci do niego nie poczu艂am, ot, dzwoni kiedy telefon jest gdzie艣 od艂o偶ony, z reszty funkcji 艣rednio korzystam;)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 za tw贸j komentarz :) Kiedy艣 te偶 nad tym nie my艣la艂am, ale pojawi艂 si臋 taki pomys艂 na wis i wszystko przeanalizowa艂am ^^

      Usu艅
  10. Oj marzy mi si臋 taki du偶y monitor - z nim blogowanie by艂oby o wiele 艂atwiejsze haha :D

    OdpowiedzUsu艅
  11. Jej Klaudio, dzi臋kuj臋, 偶e podzieli艂a艣 si臋 swoim miejscem pracy, to my艣l臋, 偶e nie jest takie proste, gdy偶 nie ka偶dy tak lubi si臋 uzewn臋trzni膰.
    Ja pracuj臋 na laptopie, gdy偶 cz臋sto si臋 przemieszczam, mam te偶 aparta tzw. lustrzank臋, kt贸ry jest dla mnie bardzo pomocny i oczywi艣cie szkicownki.Ka偶de narz臋dzie jest zreszt膮 przydatne, to zale偶y od tego co robimy na blogu. Twoje narz臋dzia s膮 bardzo dobre, bo przecie偶 Ty na nich pracujesz i to po to aby by艂o jak najwygodniej i najoptymalniej. Uwa偶am 偶e stacjonarny komputer to c艂kiem fajna sprawa, masz te偶 spory monitor, na kt贸rym wida膰 lepiej ni偶 na ma艂ym laptopie (tak generalnie). Cz臋艣膰 o smartwatch'u bardzo ciekawa, s艂ysza艂am o tym ''zegarku'' ale nigdy nie wyda艂am mi si臋 potrzebny, jednak to ca艂kiem interesuj膮cy gad偶et. Notatniki i statyw to wydaje mi si臋, i偶 s膮 to baaardzo niezb臋dne rzeczy.
    Pozdrawiam Ci臋 ciep艂o :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 za tw贸j komentarz kochana, tak te偶 my艣l臋, ka偶dy wybiera takie sprz臋ty, na kt贸rych pracuje mu si臋 najlepiej :) Pozdrawiam gor膮co!

      Usu艅
  12. Notatnik ze 艣wink膮 mega, gdzie taki kupi臋? :D

    OdpowiedzUsu艅
  13. Nie wyobra偶am sobie prowadzenia bloga z na przyk艂ad tableta - ile偶 to by zabiera艂o czasu! Mi jest nawet trudno na laptopie bez fizycznej myszki ;)
    To bardzo ciekawe, jak zmieni艂y si臋 aparaty w telefonach - gdy zaczyna艂am blogowanie dziewczyny, kt贸re robi艂y wi臋cej zdj臋膰 - ka偶da jedna zbiera艂a na aparat albo pokazywa艂a nowy model. Teraz wystarczy telefon i nikt nawet nie widzi r贸偶nicy ^^

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dok艂adnie tak by艂o! Pami臋tam jeszcze fotoblogi :D
      Wszystko si臋 zmienia, cz艂owiek d膮偶y do tego by ka偶da wymy艣lona przez niego rzecz by艂a doskona艂a :)

      Usu艅
  14. Te偶 mam notatnik, bo tak jak piszesz, my艣li i pomys艂y s膮 ulotne, ale ostatnio cz臋艣ciej u偶ywam dyktafonu. nie takiego z kom贸rki, ale takiego o "du偶ej sile ra偶enia". Dosta艂am pod choink臋, jad膮c autem do pracy gadam wi臋c sama do siebie. Czasem co艣 tam wychodzi :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsu艅
  15. Kiedy艣, jak zaczyna艂am w telefonach nie by艂o tak dobrych aparat贸w i w zdj臋ciach by艂o wida膰 r贸偶nic臋. Kupi艂am pierwsz膮 lustrzank臋 i jest ze mn膮 do dzisiaj. Gdyby nie to, te偶 bym pewnie dzisiaj korzysta艂a z aparatu w telefonie :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Gdybym kupi艂a aparat, pewnie korzysta艂abym z niego. Na razie nie czuj臋 takiej potrzeby, poza tym mam inne wydatki (np. zwi膮zane ze 艣lubem :))

      Usu艅
  16. Zgodz臋 si臋 z Tob膮, 偶e praca na blogu, wymaga po艣wi臋cenia czasu i energii- sama przygotowywuj膮c post, potrzebuje kilku godzin; pisanie posta, robienie zdj臋膰, obrabianie ich; to zajmuje sporo czasu. Nigdy nie przelicza艂am tego na godziny, ale dwa-trzy dni w tygodniu po艣wi臋cam, na przygotowanie postu, kt贸re pisze najcz臋艣ciej na laptopie( tam te偶 obrabiam zdj臋cia), cho膰 zdarza mi si臋 pisanie postu na telefonie. Dodatkowo u偶ywam te偶 apratu- zwyk艂ego :)
    艢licznie wygl膮dasz w tej kurteczce :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 bardzo za tw贸j komentarz i r贸wnie偶 pozdrawiam! :)

      Usu艅
  17. Nie mam smartwatcha, ale na razie nie jest to najpilniejszy zakup. Bardziej przyda艂aby mi si臋 dobr膮 lampa pier艣cieniowa i nowy kabel do laptopa :)

    OdpowiedzUsu艅
  18. Zeszyt jest przydatny do zapisywania r贸偶nych pomys艂贸w na wpisy :D Te偶 wol臋 korzysta膰 z komputera stacjonarnego :D Do pisania na telefonie zbytnio nie mog臋 si臋 przekona膰 :/ Na blogu publikuj臋 od czasu do czasu zdj臋cia i do tego wystarcza zdecydowanie telefon :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsu艅
  19. It is definitely important to have the right tools in order to make blogging easier!
    the creation of beauty is art.

    OdpowiedzUsu艅
  20. Parece muy 煤til. Te mando un beso

    OdpowiedzUsu艅
  21. Very useful post dear, I also use most of these. Thanks for sharing.
    Home Chic Club

    OdpowiedzUsu艅
  22. Cze艣膰 Klaudio! :)

    Ja podobnie jak Ty mam sw贸j k膮cik do tworzenia post贸w na bloga :) Nie mam tylko smartwatcha ale jako艣 nie czuje potrzeby by go mie膰. Skolei notatnik mam, tak偶e jak Ty lubi臋 zapisywa膰 pomys艂y na posty :) Statywu brak, ale zdj臋cia robi膮 mi rodzice tak偶e te偶 na razie nie potrzebuj臋 :)

    Bardzo ciekawy wpis, mo偶na pozna膰 Ciebie i Twojego bloga " od kuchni" swego rodzaju kulisy powstawania Twojego wymarzonego miejsca w sieci :)

    呕ycz臋 s艂o艅ca i du偶o u艣miechu na kolejne dni :*

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Cze艣膰 Iwetto :)
      Lubi臋 takie tematy od kuchni, zawsze mnie interesowa艂y mnie takie behind the scenes :)
      Wszystkiego dobrego Kochana!

      Usu艅
  23. Laptop, notatnik, aparat, kubek herbaty: to m贸j zestaw. ;)

    OdpowiedzUsu艅
  24. Kiedy zaczyna艂am jako艣膰 aparat贸w w telefonie by艂a kiepska, kupi艂am lustrzank臋 mam j膮 do dzisiaj, ale cz臋sto robi臋 zdj臋cia telefonem. Mi艂ego weekendu :)

    OdpowiedzUsu艅
  25. Oh very interesting tools darling
    thanks for share with us

    OdpowiedzUsu艅
  26. This is such a lovely blog post and I love your desk space.
    It’s so interesting to see how another blogger works and what their space is like!
    I think that really helps with getting the creative bubbles flowing. I also have it organized to my liking with fun props, planners, and more.


    OdpowiedzUsu艅
  27. Przepi臋knie Tobie w r贸偶owym kolorze, naprawd臋 艣licznie wygl膮dasz w tej kurteczce. Ja swoje posty tworz臋 na laptopie. Oczywi艣cie notatnik to rzecz obowi膮zkowa (r贸wnie偶 zapisuj臋 sobie wiele pomys艂贸w na bloga - stworzenie harmonogramu post贸w i publikowanie, gdy jest naprawd臋 bardzo pracowity okres, u艂atwia spraw臋, bo nie mam efektu pustej kartki - je艣li wiesz o co mi chodzi). Statyw mam, wymienne obiektywy do telefonu r贸wnie偶 oraz aparat (to ju偶 bardziej staruszek, ni偶 aparat), ale nie u偶ywam tych sprz臋t贸w. Zdj臋cia robi mi m贸j ch艂opak telefonem (i to swoim, bo ma lepszy model), wi臋c ja potem je obrabiam, pisz臋 tekst i mam wpis gotowy. Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. M贸j narzeczony czasem te偶 pomaga mi w pracy na blogu i wciela si臋 w posta膰 fotografa, ale to naprawd臋 rzadko :D Dzi臋kuj臋 za tw贸j komentarz i pozdrawiam!

      Usu艅
  28. Very interested article! Have a great weekend! 馃馃馃

    OdpowiedzUsu艅
  29. I also write a blog on a computer. I agree - this is the most convenient way. I love photography, so I have a SLR camera. I often do product photography of cosmetics in a lightbox, and sometimes on a balcony or nature

    OdpowiedzUsu艅
  30. ..witam Ci臋 Klaudio ♥
    ..mi艂o wiedzie膰 jak pracujesz ;) ..艣wietne zdj臋cia, prze艣licznie wygl膮dasz, pi臋knie Ci w r贸偶owym :)
    ..od wielu mam podobny do Twojego 'k膮cik pracy', uwielbiam komputer stacjonarny ;)
    ..kiedy艣 mia艂am aparat fotograficzny, teraz u偶ywam w kom贸rce ;)
    ..zegarka typu smartwatch, nie mam, nie jest mi potrzebny :)

    - pozdrawiam cieplutko Kochana, moc cudowno艣ci ka偶dego dnia! 馃挐

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. O! Czyli jest tu fan klasycznego komputera! Cudownie :)
      Dzi臋kuj臋 za tw贸j komentarz i pozdrawiam, wszystkiego cudownego!

      Usu艅
  31. U mnie r贸wnie偶 wszystkie te narz臋dzia s膮 niezb臋dne. Do tego u mnie dochodzi do tego tablet - do czytania publikacji w formie elektronicznej i ca艂e mn贸stwo karteczek indeksuj膮cych oraz zakre艣laczy, by uporz膮dkowa膰 my艣li na temat wpis贸w :).

    pozdrawiam serdecznie

    www.helpbook.pl

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 za tw贸j komentarz! Dzi臋kuj臋, 偶e dzielisz si臋 z nami swoimi sposobami na blogowanie ^^
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usu艅
  32. Bardzo fajnie Klaudio opisa艂a艣 sw贸j k膮cik i narz臋dzia pracy, jak powstaje ta stronka 馃檪
    Mam podobnie, cho膰 zamiast kompa mam laptop. Smartwatcha si臋 nie dorobi艂am, ale jako艣 si臋 ogarniam bez niego. Mo偶e kiedy艣 si臋 na艅 zdecyduj臋. Nigdy nie m贸w nigdy. 呕ycie potrafi nie raz cz艂owieka zaskoczy膰.
    M贸j "tw贸rczy k膮cik" jest bardzo skromny, ale dla mnie w sam raz. Jak ju偶 wiesz te偶 buszuj臋 w sieci i zawsze co艣 ciekawego tam znajd臋, a przy okazji mog臋 si臋 tym podzieli膰. Staram si臋 raczej regularnie publikowa膰, cho膰 nie zawsze mi to wychodzi, ale te偶 zdarza mi si臋 co艣 nieco艣 "wrzuci膰" spontanicznie, a potem na szybko to poprawiam. I bardzo cz臋sto wtedy zapominam o realnym 艣wiecie, ale realny 艣wiat za to zawsze o mnie pami臋ta i zostaj臋 wci膮gni臋ta w wir codziennych, nudnych spraw. Co do zdj臋膰, to robi臋 je z kom贸rki, ale s膮 tak kiepskie, 偶e rzadko je wrzucam na bloga.

    艁ap ode mnie 馃А馃挍馃挌 na szcz臋艣cie. Pozdrowionka ciep艂e i puchate 馃槂

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. A ja bym chcia艂a obejrze膰 twoje zdj臋cia. To, 偶e fotografia jest kiepskiej jako艣ci to najmniejszy problem. Mo偶na j膮 opisa膰 jako tak wykreowan膮, taki filtr, taki spos贸b na jej obr贸bk臋 :) Najwa偶niejsze jest to co przedstawia :) Dzi臋kuj臋 za tw贸j cudowny komentarz! 艁api臋 serduszka i przesy艂am buziaki, wszystkiego dobrego!

      Usu艅
  33. Zgodz臋 si臋, 偶e praca blogera wydaje si臋 by膰 艂atwa, sama tak my艣la艂am zanim zacz臋艂am to robi膰. Jednak szybko dopad艂a mnie rzeczywisto艣膰! W moim przypadku samo napisanie recenzji to jest ju偶 ostatni krok. Najpierw trzeba recenzowan膮 rzecz przeczyta膰, niekt贸re z serii, kt贸re czytam maj膮 20+ tom贸w! Potem zrobienie zdj臋膰, to te偶 zawsze zajmuj臋 mi mas臋 czasu! Dobrze, 偶e chocia偶 m贸j ch艂opak jest grafikiem, to mi je szybko obrabia, bo sama siedzia艂abym nad tym stanowczo za d艂ugo! Potem napisanie recenzji i jej korekty, g艂贸wnie sprawdzenie ortograficzne i gramatyczne. Jednak ile to daje frajdy! Musz臋 przyzna膰, 偶e warto po艣wi臋ca膰 ten czas!
    Btw uwielbiam patrze膰, na miejsca pracy innych os贸b, to takie zobaczenie za kulisy!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ja te偶 lubi臋 takie "bloger- za kulisami" to ciekawe i inspiruj膮ce :) Zawsze mo偶na wymieni膰 si臋 do艣wiadczeniem i popracowa膰 nad sob膮 i swoim miejscem pracy by by膰 bardziej produktywnym ^^
      Dzi臋kuj臋 za tw贸j cudowny komentarz! Pozdrawiam!

      Usu艅
  34. Moim statywem, przez lata, by艂a deska do prasowania:D
    Aparat mi si臋 zepsu艂, wi臋c naby艂am statyw w tym roku i robi臋 fotki kom贸rk膮.
    Te偶 wszystko robi臋 sama. Zdj臋cia z podr贸偶y, to dzie艂o m臋偶a ;)
    No i ostatnio zainwestowa艂am w stron臋 - wykupi艂am domen臋 i szablon.
    Powodzenia w dalszym blogowaniu!

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 bardzo i r贸wnie偶 偶ycz臋 powodzenia! Wszystkiego dobrego!

      Usu艅
  35. Te偶 tak kiedy艣 uwa偶a艂am, 偶e praca w Internecie jest 艂atwa, dop贸ki w to nie wesz艂am. Ja mam praktycznie wszystko opr贸cz smartwatcha. Pracuj臋 z pozycji laptopa, nie wyobra偶am sobie pisania z pozycji z telefonu czy tableta, bo te偶 jak Ty zazwyczaj mam otwartych kilka kart np. do sprawdzania tekstu, YouTube. Statyw mam, bo te偶 robi臋 sama zdj臋cia, wcze艣niej radzi艂am sobie r贸偶nie, np. ustawia艂am aparat/telefon w koszyku od roweru. Czasami robi臋 telefonem, czasami aparatem. Zale偶y, co mam pod r臋k膮. Ostatnio spe艂ni艂am swoje marzenie i wyposa偶y艂am si臋 w lustrzank臋, do kt贸rej kompletuj臋 gad偶ety typu blenda, pilocik itp.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ja te偶 bez statywu szuka艂am r贸偶nych dziwnych miejsc na robienie zdj臋膰 :D Tak, by m贸c gdzie艣 po艂o偶y膰 telefon :) Dzi臋kuj臋 za tw贸j komentarz i pokazanie, jak to wygl膮da z twojej perspektywy ^^

      Usu艅
  36. Really, having a blog seems like something easy, but it's hard work and requires discipline even if it's for something more fun.
    But at the same time having a blog is a really cool and unique experience. I love blogging!
    Great post! :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. I think like you! Thanks for your comment and best regards :)

      Usu艅
  37. No jasne, 偶e blogowanie to nie jest ot takie proste i 偶e trzeba po艣wi臋ci膰 na to czas, a nawet sporo czas. Nie zawsze ten czas jest, jak sama napisa艂a艣, bo s膮 r贸偶ne inne zaj臋cia. Tak偶e czasem to wyzwanie ;). A jeszcze trzeba mie膰 pomys艂! Fajnie, 偶e je masz i realizujesz te pomys艂y. ;) Ja najcz臋艣ciej korzystam z laptopa, je艣li chodzi o wymienione sprz臋ty. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsu艅
  38. Mam dwa blogi, prowadz臋 je od 10 lat i wygl膮da to bardzo podobnie. Jeden to blog ogrodowy wi臋c robi臋 mn贸stwo zdj臋膰. Drugi to blog z r臋kodzie艂em. Tak wi臋c nie wymy艣lam temat贸w bo mam je "pod r臋k膮". Mam te偶 swoj膮 pracowni臋 a w niej k膮cik do pracy z komputerem. U偶ywam laptopa ale do obr贸bki zdj臋膰 podpinam go pod du偶y monitor, tak jest znacznie 艂atwiej.
    Dzi臋kuj臋 Ci Klaudio za mi艂e odwiedziny i cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsu艅
  39. Hi there!
    Excellent and interesting post, blogging really isn’t easy. It is good to know how to be more productive.
    Thanks for sharing your experiences, tips and the tools you use on your blog, and also letting us get to know you a little better.
    Greetings from Venezuela!

    OdpowiedzUsu艅
  40. U mnie podstaw膮 jest r贸wnie偶 oczywi艣cie wygodne miejsce pracy czyli biurko, wygodne krzes艂o, laptop i dodatkowy monitor, kolejn膮 najwa偶niejsz膮 rzecz膮 s膮 wcze艣niej zrobione zdj臋cia czyli niezb臋dny aparat ;p

    OdpowiedzUsu艅
  41. Warto mie膰 sw贸j k膮cik. Notatnik tak偶e bardzo si臋 przydaje :) Mi艂ego dnia.

    OdpowiedzUsu艅
  42. Mi艂o Ci臋 widzie膰 ! 艁adnie wygl膮dasz na zdj臋ciach ! S膮dzi艂am, 偶e to b臋dzie wpis o programach do tworzenia, a jednak nie. Co dla pocz膮tkuj膮cego blogera jest potrzebne.? Na pewno dobre, przytulne miejsce, by m贸g艂 si臋 odda膰 swojej pasji i by nikt mu w tym nie przeszkadza艂. Przydaje si臋 te偶 dobry aparat fotograficzny lub telefon. Do tego p贸藕niej dochodzi statyw i namiot bezcieniowy. Rzeczywi艣cie wa偶ne jest , 偶eby notowa膰 niekt贸re pomys艂y i planowa膰 posty na blogu.
    Dla mnie wa偶ny jest te偶 kontakt z czytelnikami. Gdy by艂am pocz膮tkuj膮c膮 blogerk膮 jeszcze o tym nie wiedzia艂am. Wydawa艂o mi si臋, 偶e wystarczy, 偶e czasem co艣 napisz臋. Potem zacz臋艂am odpowiada膰 na komentarze i ten kontakt to dopiero prawdziwa rado艣膰, gdy wiesz, 偶e kto艣 zagl膮da i czeka na Twoj膮 odpowied藕. Pozdrawiam serdecznie Ayuno :))

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dok艂adnie :) My艣l臋, 偶e kontakt to to, co nas trzyma najmocniej :) To dla niego si臋 bloguje :)
      Dzi臋kuj臋 za tw贸j komentarz! :)

      Usu艅
  43. I am glad to know something about your blogsite. Bye the way your smartwatch looks beautiful and elegance. Happy weekend.

    OdpowiedzUsu艅
  44. Ja musz臋 mie膰 wygodne miejsce do pisania :) Teraz sobie siedz臋 na moim ulubionym fotelu, pod kocem z kawk膮 i laptopem :) Lubi臋 sp臋dza膰 tak czas i zerkn膮膰 co u innych bloger贸w ;)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Wygoda przede wszystkim :) Dzi臋kuj臋 za tw贸j komentarz :)

      Usu艅
  45. Cze艣膰, Klaudio! ;)

    Bardzo 艂adny ten zegarek. ;)

    Je艣li chodzi o moje narz臋dzia pracy to zaliczaj膮 si臋 do nich: laptop, telefon kom贸rkowy, kalendarz, w kt贸rym wpisuj臋 pomys艂y na wpisy. No i oczywi艣cie korzystam te偶 z r贸偶nych stron u艂atwiaj膮cych prac臋 blogerowi, jak sprawdzanie poprawno艣ci pisowni, liczenie s艂贸w, czy czasem banki zdj臋膰. ;)

    Dzi臋kuj臋, 偶e wyr贸偶ni艂a艣 m贸j blog w tym wpisie. Jest mi bardzo mi艂o. <3

    Buziaki! ;*

    OdpowiedzUsu艅
  46. Bardzo fajny post.
    Podziwiam, 偶e dajesz rad臋 pisa膰 w dw贸ch j臋zykach. Dla mnie to woooow!!

    Moimi gad偶etami s膮: aparat bezlusterkowiec od Olympusa oraz telefon - oboje robi膮 dobre zdj臋cia wi臋c r贸偶nie korzystam.
    Nie jestem fotogeniczna wi臋c patyka do robienia zdj臋膰 nie potrzebuj臋, aczkolwiek mam, tak samo jak i statyw. No, mam na blogu swoje uj臋cia ale w 99 procentach robi艂 je m膮偶 lub kto艣 ze znajomych.
    Pracuj臋 na laptopie, bo stacjonarnego komputera ju偶 dawnooo nie mam, ale wol臋 laptop ni偶 telefon czy tablet (tego i tak nie mam).
    U偶ywam jednego banalnego programu do grafiki na laptopie, ale tylko po to by czasem wyr贸wna膰 obraz, doda膰 ramk臋, rozja艣ni膰 lub przyciemni膰 obraz - ale fotografem nie jestem i wielkim znawc膮 te偶 nie.

    Filmy, niekt贸re tytu艂y zapisuj臋 sobie od razu na kartce (nie mam notesika ani nic) i tworz臋 szkic - tytu艂 posta. Takich tytu艂贸w na razie mam 60 - nie wiem kiedy je sko艅cz臋 :D

    No i to chyba wszystko :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋, 偶e podzieli艂a艣 si臋 ze mn膮 swoj膮 prac膮! Cudowny komentarz :)

      Usu艅
  47. Wi臋kszo艣膰 to w艂a艣ciwie podstawa bez komputera albo telefonu bloga nie stworzysz hihi. Ja pracuj臋 na laptopie, zdj臋cia tak jak ty telefonem ale nie mam statywu, ani wypasionego zegarka. To pierwsze czasem by si臋 przyda艂o, chocia偶 ja mam opory nawet przed robieniem sobie zwyk艂ego selfie :P.
    W sumie do podstawowego blogowania wiele nie potrzeba ale czas ucieka przy tym, w tym si臋 zgodz臋 :)

    OdpowiedzUsu艅
  48. Jestes jedna z moich najulubienszych blogerek, najbardziej pomyslowych i pozytywnych. Super post. Ja tez uzywam laptopa, bo na tel wiele rzeczy nie jestem w stanie zrobic. Tablet padl calkiem niedawno i pechowo stracilam w nim duzo fajnych zdjec na bloga. Ale bylam zla. Modle sie teraz zeby tylko laptop wytrzymal jak najdluzej bo mam na nim mnostwo rzeczy. Wrzucilam w koncu kolejny rozdzial Idac pod prad. Tyle czasu minelo, ze juz mialam wyrzuty sumienia ze Was tak bez lektury zostawilam.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Mi kiedy艣 spali艂 si臋 komputer a mia艂am na nim tak膮 艂adn膮 sesj臋. To mnie nauczy艂o, by na bie偶膮co wszystko zgrywa膰 :) Dzi臋kuj臋 za komentarz!

      Usu艅
  49. nice post. TRIPOD id neccessery for camena and for influencers.

    Somethingbykate

    OdpowiedzUsu艅
  50. I use my laptop but I do sit at a desk (or my kitchen table) with it and use a mouse most of the time for ease of use. I often have lots and lots of tabs open as I work too and like the large screen space. I tend to swap between my phone and two larger cameras for all my photography work and I just tend to reach for whatever is nearby when I'm inspired to snap a photo. I keep a calendar so that I can plan out my posts and know what I am going to be posting on which days. Other than that I don't think I have any other blog-specific tools that I use.

    OdpowiedzUsu艅
  51. Bardzo fajny wpis, lubi臋 czyta膰 o tym, jak inni organizuj膮 sobie czas i miejsce pracy 馃槉 Ja do pisania post贸w u偶ywam telefonu i jest to dla mnie najwygodniejsze, bo mog臋 to robi膰 w ka偶dym miejscu, je艣li tylko mam czas. Zdj臋cia r贸wnie偶 robi臋 telefonem, czasami nie jestem zadowolona z kolor贸w, szczeg贸lnie je艣li chodzi o rysunki, ale czasami przychodz膮 z pomoc膮 programy do obr贸bki zdj臋膰.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Programy do obr贸bki zdj臋膰 to zbawienie :D Dzi臋kuj臋 za tw贸j komentarz! :)

      Usu艅
  52. Witaj Klaudia,
    zajrza艂em do Ciebie na bloga, 艣wietny materia艂 jak tutaj wszystko tworzysz.
    Wygladasz super, szcz臋艣liwa buzia.
    Zainspirowa艂a艣 mnie aby wiecej pokazal na moim blogu.
    Serdecznie pozdrawiam
    Bogdan aka Danek

    OdpowiedzUsu艅
  53. podobnie, jak Ty preferuj臋 komputer :) z telefonem raczej si臋 nie dogaduj臋 w tym temacie ;-)
    widz臋 ca艂e mn贸stwo podobie艅stw, cho膰 tematycznie nasze blogi si臋 r贸偶ni膮 :)
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsu艅